en nu zelf aan de slag - Reisverslag uit Montagu, Zuid-Afrika van Thea Bos - WaarBenJij.nu en nu zelf aan de slag - Reisverslag uit Montagu, Zuid-Afrika van Thea Bos - WaarBenJij.nu

en nu zelf aan de slag

Blijf op de hoogte en volg Thea

26 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Montagu

Vandaag waren we weer vroeg op, spannend, want vandaag ga ik zelf lesgeven en start natuurlijk met mezelf voorstellen, dat ik van ver kom met een vliegtuig, en dat ik in Nederland ook juf ben en dat ze de groetjes krijgen van heel veel Nederlandse kinderen. Daarna pompon geïntroduceerd, en de dag geopend zoals we dat in Nederland ook doen. Daarna maakten we een kring en hebben rekenactiviteiten gedaan. De kinderen wisten al best veel, knap, want ze gaan pas met 5 jaar naar de basisschool en het schooljaar start in januari, dus eigenlijk zijn ze pas net begonnen. Daarna memory gespeeld met een groepje en een pompon geknutseld. Daarna een zuid-Afrikaans boek voorgelezen, best moeilijk, ik doe mijn best maar versta de leerkracht niet altijd en de kinderen vaak helemaal niet. Ze moeten wel om me lachen. Het onderwijs is erg klassikaal, en je merkt dat de kinderen zijn gewend om na te zeggen en op te dreunen i.p.v. Zelf mee te denken en initiatief te tonen.
Na de pauze ga ik naar de entrepreneurs, een groep gehandicapte kinderen die op een stuk gron een soort van praktijkonderwijs krijgen. Jongens en meisjes van 15, 16 jaar die leren om hout en de tuin te bewerken, te naaien, en creatief bezig te zijn. Vanmiddag heeft Hans ons meegenomen naar een wijnboer, en hebben we gehoord en gezien hoe de wijn wordt gemaakt. En natuurlijk ook lekker geproefd. Het was vandaag byzonder warm, dus daarna even bij het zwembad vertoefd . Zoals elke avond lekker gegeten met elkaar en lekker naar bed, want moe zijn we wel na zo' 'n dag, er zijn veel indrukken te verwerken!

• 26 Februari 2014 - 21:01

Thijs:

Hee mam, wat super allemaal voor je. Leuk dat je het naar je zin hebt. Doe ze maar de groeten van me hahaha. Heel veel plezier nog xxx

• 26 Februari 2014 - 22:25

Sandra Butter:

Hoi Thea!
    Wat onzettend leuk om je verhalen te lezen.
    Wat een pracht ervaring!
    Geniet ervan!
    Liefs!

• 26 Februari 2014 - 22:33

Puck:

Leuk hoor om te lezen! Groetjes en geniet!

• 26 Februari 2014 - 22:41

Linda Van Staveren:

Hoi Thea,

Kun je wel slapen? Het zal wel een hele geweldige ervaring zijn, zelf voor de klas in Zuid-Afrika!
    Geniet zo veel mogelijk en blijf schrijven, erg leuk voor ons om over je belevenissen te lezen!

Groetjes, Linda

• 27 Februari 2014 - 13:48

Mette:

Hoi Thea,

Leuk om je verhalen te lezen,
    wat vonden ze van Pompom?
    Geniet van de prachtige en leerzame tijd!
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!

Groetjes, Mette

• 27 Februari 2014 - 13:59

Oma:

Hallo Thea,

Leuk weer bericht te krijgen. Jullie vermaken je wel. Ik begrijp dat het bij jullie beter weer is dan bij ons; het regent dat het giet vandaag. Succes met de kinderen en groetjes.

• 27 Februari 2014 - 15:02

Sophie:

Heee mamsie!! Wat gaaf allemaal! Pompon vonden ze vast geweldig! Ben echt zo benieuwd wat je allemaal ziet daar! Probeer een filmpje te maken als je lesgeeft, lijkt me leuk om te zien!! Heeeeeel veel plezier nog xxxxx

• 27 Februari 2014 - 17:50

Sandy :

Hoi Thea,

Leuk hoor al je verhalen te lezen Lenthe zit met grote oren te luisteren
    Ze was vooral benieuwd of pompom de reis wel had overleefd

Groetjes, Sandy

• 28 Februari 2014 - 11:27

Vanessa:

Wat leuk allemaal!!! Heel veel plezier nog de laatste dagen! Groetjes, Vanessa

• 28 Februari 2014 - 19:23

Loek Van Der Kroon:

Beste Thea, Leuk om je ervaringen met je te mogen delen! Naast onderwijs geven is er gelukkig ook tijd voor andere leuke dingen. Nog veel plezier de komende dagen en een behouden en voorspoedige reis terug! Groeten, Loek

• 28 Februari 2014 - 21:14

Esmée:

He Thea,
    Wat leuk om allemaal te lezen. Zo te lezen heb je al heel wat mooie ervaringen opgedaan. Geniet nog lekker! Groetjes