Programma - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Thea Bos - WaarBenJij.nu Programma - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Thea Bos - WaarBenJij.nu

Programma

Blijf op de hoogte en volg Thea

30 Januari 2014 | Nederland, Heemstede

De onderwijssafari, Het programma

Dag 1: zaterdag 22 februari
Vliegreis naar Kaapstad.

Dag 2: zondag 23 februari
Na aankomst in Kaapstad vertrekken we via een toeristische route in de richting van Nieuwoudtville, c.q. Montagu In de loop van de middag aankomst bij het gastenhuis waar we gedurende de week verblijven. ‘s Avonds welkomstdiner met vertegenwoordigers van de lokale scholen. Een eerste kennismaking met de Zuid Afrikaanse collega’s.

Dag 3 en 4: maandag 24 en dinsdag 25 februari
Oriëntatie op de school en in de klas waar je aan het werk gaat. Tijd om te observeren. Collegiale consultatie en leren van elkaar als professional. Aan het eind van iedere dag wisselen we als groep gezamenlijk de persoonlijke ervaringen uit.

Dag 6 en 7: woensdag 26 en donderdag 27 februari
Samen met de Zuid-Afrikaanse collega aan de slag in de klas met een inhoudelijk project . We sluiten het bezoek op iedere locatie af met een feestelijke ‘braai’ op de donderdagavond. Na schooltijd is er ruimte voor een kennismaking met de persoonlijke wereld van de Zuid-Afrikaans collega’s.

Dag 8: vrijdag 28 februari
Terugreis in de richting van Kaapstad.
Onderweg brengen we een bezoek aan een wildpark waar we tevens overnachten. Uiteraard gaan we hier op safari.

Dag 9: zaterdag 1 maart
Na het ontbijt vertrek naar Kaapstad.
In de middag een ontdekkingstocht door stad en omgeving met behulp van een hop-on hop-off bus. In de avond gezamenlijk diner.

Dag 10: zondag 2 maart
Bezoek aan Robben eiland.
In de loop van de middag naar het vliegveld voor de terugreis naar Nederland.

Dag 11: maandag 3 maart
Aankomst Schiphol